OGÓLNE WARUNKI DOSTAW
W DYNPAP SP. Z O.o.

Spis treści

§ 1. Definicje.
§ 2. Postanowienia ogólne.
§ 3. Zamówienia.
§ 4. Dostawa.
§ 5. Dokumenty Dostawy.
§ 6. Faktura za dostawę.
§ 7. Termin płatności
§ 8. Jakość, gwarancja, reklamacje.
§ 9. Postanowienia końcowe.

§ 1.Definicje

    1. Dostawa – fizyczne dostarczenie zamówionych materiałów do miejsca wskazanego przez DYNPAP sp. z o.o. lub wykonanie usługi zleconej przez DYNPAP sp. z o.o.,
    2. Dostawca – wszystkie podmioty, z którymi DYNPAP sp. z o.o. zawiera umowy lub składa zamówienia na materiały i usługi,
    3. Ogólne Warunki Dostaw (OWD) – niniejszy dokument określający ogólne warunki współpracy z dostawcami materiałów i usług dla DYNPAP sp. z o.o.,
    4. Zamówienie – dokument będący podstawą dostawy materiałów lub usług dla DYNPAP sp. z o.o.; jako zamówienie rozumiana jest także umowa zawarta między DYNPAP sp. z o.o. a Dostawcą.

§ 2.Postanowienia ogólne

    1. Podstawą dla wszystkich dostaw materiałów i usług dla DYNPAP sp. z o.o. są wyłącznie, sporządzone na podstawie ofert dostawców, umowy i zamówienia, których integralną częścią są niniejsze Ogólne Warunki Dostaw.
    2. Dostawcy składają oferty nieodpłatnie w formie jaka została określona przez DYNPAP sp. z o.o. w zapytaniu do Dostawcy. Ustala się przy tym dwa dominujące sposoby składania ofert:
      • W formie pisemnej (oferta musi zostać podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Dostawcy),
      • W formie elektronicznego pliku utworzonego poprzez zeskanowanie oferty w formie pisemnej (oferta musi zostać podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Dostawcy).
    3. DYNPAP sp. z o.o. może odstąpić od zastosowania wymienionych w ust. 2. powyżej sposobów składania ofert i poprosić Dostawcę o jej złożenie w innej formie (np. w e-mailu, elektronicznym edytowalnym pliku). Informacja o sposobie składania ofert umieszczana jest w zapytaniu składanym do Dostawców.
    4. W uzasadnionych przypadkach DYNPAP sp. z o.o. ma prawo żądać od Dostawców złożenia wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, według wyboru Dostawcy:
      • W pieniądzu, wpłaconym przelewem na wskazany rachunek bankowy,
      • W gwarancjach bankowych,
      • W gwarancjach ubezpieczeniowych.
    5. DYNPAP sp. z o.o. zwróci wadium wszystkim dostawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Dostawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Dostawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, DYNPAP sp. z o.o. zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia. W przypadku odstąpienia Dostawcy od zawarcia umowy, wadium nie jest zwracane. Wadium uznaje się za złożone z chwilą uznania na rachunku bankowym DYNPAP sp. z o.o. lub z chwilą skutecznego dostarczenia gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej.
    6. Ewentualne próbki towarów dostarczane są przez Dostawcę nieodpłatnie i na jego koszt.
    7. Zamówienia ustne, jak też uzgodnienia na temat zmian i uzupełnień zamówień pisemnych, złożonych przez DYNPAP sp. z o.o. wymagają pisemnego potwierdzenia.
    8. Wszelkie powiadomienia pomiędzy DYNPAP sp. z o.o. a Dostawcą (o ile w tekście dokumentu Ogólne Warunki Dostaw nie zostało zaznaczone inaczej) są dokonywane na piśmie: listem poleconym lub pocztą elektroniczną.
    9. Oferta złożona przez Dostawcę jest ważna przez okres 3 miesięcy kalendarzowych chyba, że w zapytaniu określono inny termin ważności ofert.
    10. W przypadku, gdy Dostawca odstępuje od złożonej oferty lub warunków w niej określonych (w okresie ważności oferty), DYNPAP sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania za szkody (w tym utracone korzyści), jakie poniósł w związku z odstąpieniem Dostawcy. Ponadto fakt rezygnacji ze złożonej oferty będzie uwzględniany w ocenie merytorycznej Dostawcy decydującej o liście potencjalnych firm zapraszanych do przyszłych postępowań zakupowych.
    11. Akceptacja zapisów „Ogólnych Warunków Dostaw w DYNPAP sp. z o.o.” jest równoznaczna z akceptacją tożsamych zapisów w umowie z Dostawcą. Umowa między stronami jest dokumentem nadrzędnym w stosunku do Ogólnych Warunków Dostaw.

§ 3.Zamówienia

    1. DYNPAP sp. z o.o. zleca Dostawcy dostawę materiałów lub usług na podstawie Zamówienia w formie pisemnej lub elektronicznej (przesłanego pocztą elektroniczną). Zamówienie określa co najmniej rodzaj materiału lub usługi, ilość, cenę jednostkową i łączną netto, sposób i rodzaj opakowania, termin i miejsce wykonania dostawy. W przypadku zawarcia umowy między DYNPAP sp. z o.o. a Dostawcą, nie jest konieczne wysyłanie pisemnego Zamówienia.
    2. Każde zamówienie składane przez DYNPAP sp. z o.o. posiada numer, na który Dostawca ma obowiązek powołać się w swoich dokumentach dostawy, a w szczególności na fakturze oraz na dowodzie dostawy.
    3. Przyjęcie do realizacji Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją OWD.
    4. Odmienne od OWD warunki dostaw są wiążące wyłącznie wtedy, jeżeli zostaną potwierdzone na piśmie przez DYNPAP sp. z o.o.

§ 4.Dostawa

    1. Dostawa powinna być zrealizowana na warunkach podanych w dostarczonym Zamówieniu co do przedmiotu Dostawy, jego jakości i ilości, ceny, terminu realizacji oraz miejsca wykonania Dostawy.
    2. Termin Dostawy biegnie od dnia złożenia Zamówienia.
    3. Dostawca ma obowiązek bezwzględnie przestrzegać terminu Dostawy. W przypadku, gdy Dostawca uzna, że nie będzie w stanie dotrzymać ustalonych w potwierdzeniu Zamówienia terminów Dostaw zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt DYNPAP sp. z o.o., podając jednocześnie powody zwłoki oraz przewidywany czas jej trwania.
      W takim przypadku DYNPAP sp. z o.o. zastrzega sobie prawo, a Dostawca akceptuje prawo DYNPAP sp. z o.o. do rezygnacji z zamówienia bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
    4. Dostawca w każdym przypadku odpowiada za powstałe szkody z tytułu niezrealizowania, nieterminowego zrealizowania lub nienależytego zrealizowania potwierdzonego Zamówienia.
    5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do naliczania kar za niedotrzymanie warunków Zamówienia/Umowy.
    6. Dostawa powinna być dokonana do miejsca wskazanego przez DYNPAP sp. z o.o. w Zamówieniu na koszt i ryzyko Dostawcy chyba, że Zamówienie przewiduje inaczej.

§ 5.Dokumenty Dostawy

  1. Akceptacja Dostawy w przypadku dostaw, wymaga od Dostawcy dostarczenia jednego z dokumentów np.: WZ, kopia faktury, list przewozowy.
  2. Akceptacja Dostawy w przypadku usług, wymaga od Dostawcy podpisania dokumentu potwierdzającego odbiór wykonanej usługi („Protokół odbioru usługi (prac)”).
  3. Dokument wymieniony w ust. 2 powyżej jest obligatoryjnie wymaganą podstawą do zaakceptowania przez DYNPAP sp. z o.o. faktury VAT wystawionej przez Dostawcę.
  4. Dokument „Protokół odbioru usługi (prac)” powinien zostać sporządzony przez Dostawcę na wzorze stanowiącym integralną część niniejszych Ogólnych Warunków Dostaw w trzech jednobrzmiących egzemplarzach.
  5. Dostawca jest zobowiązany wypełnić oraz podpisać trzy egzemplarze dokumentu „Protokół odbioru usługi (prac)”, a następnie przekazać je do zatwierdzenia przez pracownika DYNPAP sp. z o.o., który odpowiada za Dostawę. Dostawca ma obowiązek uzyskania zatwierdzenia Dostawy.
  6. DYNPAP sp. z o.o., w przypadku stwierdzenia niezgodności Dostawy z umową lub Zamówieniem, rezerwuje sobie prawo do odmówienia przyjęcia Dostawy:
    • Wzywając Dostawcę w drodze procesu reklamacji do dostarczenia materiałów lub usług zgodnych z umową lub Zamówieniem,
    • Decydując o zwrocie dostarczonych materiałów zgodnie z zapisami zawartymi w ust. 8 poniżej.
  7. Odbiór materiału lub usługi następuje z zastrzeżeniem prawa do przeprowadzenia późniejszej kontroli przez DYNPAP sp. z o.o. Potwierdzenie odbioru nie oznacza potwierdzenia jakości przyjętego towaru i zgodności zakresu dostawy. DYNPAP sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do skontrolowania dostawy w trakcie wykorzystywania dostarczonych materiałów lub usług oraz do rozpoczęcia procesu reklamacyjnego w przypadku, gdy dostarczone materiały lub usługi odbiegają od warunków zawartych w umowie lub Zamówieniu.
  8. DYNPAP sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zwrotu materiałów:
    • Niezgodnych z Zamówieniem (w tym o niższej jakości lub ilości),
    • Dostarczonych nieterminowo z przyczyn leżących po stronie Dostawcy,
    • Niezamówionych.
  9. W przypadkach opisanych w ust. 8 niniejszego Działu DYNPAP sp. z o.o. zawiadomi Dostawcę o terminie, w którym zobowiązany on jest ten towar odebrać lub dostarczy go Dostawcy. Zarówno odbiór przez Dostawcę, jak i zwrotna dostawa odbywać się będą na koszt Dostawcy.

§ 6.Faktura za dostawę

    1. Jedna faktura powinna odpowiadać jednemu zamówieniu DYNPAP sp. z o.o.
      W przypadku zamówień, których realizacja jest rozłożona na więcej niż jedną Dostawę, DYNPAP sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do decyzji o ich konsolidacji w ramach jednej faktury lub o wystawieniu oddzielnych na każdą Dostawę.
    2. Faktura musi zawierać wszystkie dane wymagane przepisami prawa oraz w szczególności:
      • Poprawne dane rejestrowe DYNPAP sp. z o.o. (nazwę, adres siedziby, NIP),
      • Numer Zamówienia DYNPAP sp. z o.o. / numer umowy,
      • Nazwę dostarczonych materiałów lub usług (zgodnie z Zamówieniem),
      • Ilość,
      • Cenę.
    3. Układ asortymentu materiałów lub usług podanych na fakturze powinien odpowiadać kolejności materiałów i usług według umowy lub Zamówienia DYNPAP sp. z o.o.
    4. W przypadku, gdy faktura nie spełnia wymagań określonych w pkt. 2 niniejszego Działu, w szczególności, gdy cena na fakturze jest niezgodna z ceną obowiązującą w dniu Zamówienia lub gdy ilości towarów podane na fakturze nie są zgodne z ilościami faktycznie dostarczonymi, nastąpi odmowa zapłaty całej faktury. DYNPAP sp. z o.o. powiadomi Dostawcę o fakcie niezgodności treści faktury i wystąpi o dostarczenie faktury korygującej.
    5. Dostawca jest zobowiązany skutecznie dostarczyć fakturę na adres DYNPAP Sp. z o.o., ul. Ofiar Grudnia 1970r. nr. 13, 71-642 Szczecin. Dopuszcza się przesyłanie faktur drogą elektroniczną po uprzednich wzajemnych uzgodnieniach (w wypadku przesyłki faktury drogą elektroniczną jedynym prawidłowym adresem jest e-faktury@dynpap.pl).

§ 7.Termin płatności

    1. Płatność za dostarczone materiały lub usługę następuje w terminie nie krótszym niż 45 dni od daty otrzymania przez DYNPAP sp. z o.o. prawidłowo wystawionej faktury, to jest spełniającej wymogi określone w §6. ust. 2, o ile DYNPAP sp. z o.o. i Dostawca nie uzgodnią inaczej w treści Zamówienia lub umowy.
    2. W przypadku, gdy zamówione materiały lub usługi nie zostały dostarczone pomimo wystawionej faktury, Dostawca zobowiązany jest wystawić fakturę korygującą.
    3. W przypadku, gdy zamówione materiały lub usługi zostaną dostarczone / wykonane po dniu otrzymania faktury, termin płatności będzie liczony od dnia dostarczenia materiałów / wykonania usługi.
    4. Za termin zapłaty faktur strony uznają daty obciążenia rachunku bankowego DYNPAP sp. z o.o.
    5. W przypadku określonym w ust. 2 powyżej termin płatności ulega automatycznemu przedłużeniu i liczony jest od dnia otrzymania przez DYNPAP sp. z o.o. prawidłowo wystawionej faktury, faktury korygującej lub noty korygującej.

§  8.Jakość, gwarancja, reklamacje

    1. Dostawca gwarantuje, że zamówione materiały lub usługi będą posiadać zapewnione umownie właściwości. Usługa powinna zostać wykonana zgodnie z najnowszym stanem wiedzy i techniki.
    2. Dostawca gwarantuje, że jakość i oznakowanie dostarczonych materiałów będą odpowiadać obowiązującym normom, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jak również wymaganiom określonym w Zamówieniu i niniejszych Ogólnych Warunkach Dostaw.
    3. Na Dostawcy ciąży obowiązek uzyskania wszelkich zezwoleń, atestów oraz innych dokumentów wymaganych przepisami prawa, pozwalających na dopuszczenie materiałów do obrotu. Kopie powyższych dokumentów Dostawca doręczy DYNPAP sp. z o.o. na jej żądanie.
    4. Dostawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady materiałów lub usług.
    5. W przypadku towarów objętych gwarancją, Dostawca jest zobowiązany dostarczyć wraz z materiałami lub usługami odpowiednie dokumenty gwarancyjne.
    6. Dostawca ponosi koszty związane z naprawami przedsprzedażnymi, gwarancyjnymi i wykonywanymi w ramach rękojmi.
    7. DYNPAP sp. z o.o. będzie przesyłała reklamację w formie pisemnej lub elektronicznej na adres Dostawcy.
    8. Dostawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację DYNPAP sp. z o.o. w terminie 7 dni od otrzymania dokumentu reklamacyjnego i przesłać pisemną odpowiedź na adres siedziby DYNPAP sp. z o.o. Nie zajęcie przez Dostawcę w powyższym terminie żadnego stanowiska wobec złożonej reklamacji traktowane będzie jako jej uznanie.
    9. DYNPAP sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wstrzymania płatności za fakturę w trakcie procesu reklamacyjnego.

§   9.Postanowienia końcowe

    1. Jeżeli Dostawca w celu wykonania przedmiotu zamówienia otrzymał materiały, projekty lub inne dokumenty, mogą one zostać wykorzystane jedynie zgodnie z określonym w Zamówieniu przeznaczeniem i udostępnione osobom trzecim wyłącznie w tym celu za pisemną zgodą DYNPAP sp. z o.o.
    2. Materiały określone w ust. 1 powyżej są własnością DYNPAP sp. z o.o. i po wykonaniu Zamówienia należy je niezwłocznie zwrócić DYNPAP sp. z o.o. na koszt Dostawcy.
    3. Dostawca nie może naruszać praw osób trzecich, a w szczególności prawa do znaku towarowego, zastrzeżonego wzoru użytkowego, nazwy handlowej, praw autorskich oraz patentu. Wszelką odpowiedzialność z tytułu naruszenia tych praw ponosi wyłącznie Dostawca.
    4. Strony ustalają, że przeniesienie przez Dostawcę na osobę trzecią wierzytelności, przysługującej mu ze strony DYNPAP sp. z o.o. z tytułu dostawy towaru lub usługi może nastąpić jedynie po udzieleniu przez DYNPAP sp. z o.o. pisemnej zgody na dokonanie tej czynności.
    5. Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji poufnych, o których dowiedzą się lub które zostaną przekazane w trakcie współpracy. Obowiązek powyższy pozostaje w mocy zarówno w trakcie obowiązywania umowy lub realizacji Zamówienia, jak i po ich wykonaniu. Przez informację poufną rozumie się każdą informację o takim charakterze (lub uważaną za taką), której ujawnienie osobom trzecim może wyrządzić szkodę stronie niezależnie od zawodowego, handlowego lub innego charakteru tej informacji. Informacją poufną jest w szczególności informacja dotycząca wysokości obrotów między stronami. Ujawnienie informacji poufnej może nastąpić, jeżeli obowiązek jej ujawnienia wynika z przepisów prawa, w trybie i zakresie określonym tymi przepisami.
    6. W uzasadnionych przypadkach (brak Dostawcy w bazie kontrahentów) DYNPAP sp. z o.o. ma prawo żądać od Dostawcy bankowego potwierdzenia numeru konta, na które będzie regulował swoje zobowiązania wobec Dostawcy.
    7. Wszelkie zmiany Umowy, Zamówienia lub niniejszych Ogólnych Warunków Dostaw wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    8. W sprawach nieuregulowanych Umową, Zamówieniem lub niniejszymi Ogólnymi Warunkami Dostaw stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
    9. Każdemu Dostawcy przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno na etapie postępowania w sprawie wyboru Dostawcy, jak i współpracy z DYNPAP sp. z o.o. Dostawca przesyła reklamację w formie elektronicznej na adres wskazany w trakcie postępowania zakupowego. Wszystkie reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie.
    10. Wszelkie spory wynikające z Umowy, Zamówienia lub Ogólnych Warunków Dostaw rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby DYNPAP sp. z o.o.
pl_PLPolski